Home Moto MotoGP 7 considerații după testul MotoGP din Qatar

7 considerații după testul MotoGP din Qatar

Vizualizări: 17191

Testul MotoGP din Qatar s-a încheiat vineri. Chiar dacă o furtună de nisip a oprit ultima zi a testelor, echipele angrenate la clasa regină au avut timp suficient pentru a găsi ritmul necesar și pentru a își face o idee asupra felului în care vor performa în 2021. Mai jos vă vom prezenta șapte considerații făcute după testul MotoGP din Qatar.

Jack Miller – Omul de bătut?

Fără îndoială, Ducati a fost mereu foarte puternică în Qatar. Casey Stoner și-a adjudecat prima victorie din carieră în 2007, după un duel intens cu Valentino Rossi. În 2021, Jack Miller a părut să fie cel mai rapid pilot în testul din intersezon. Australianul a fost cel mai rapid, dar nu și cel mai constant, ori, în dese rânduri, constanța învinge sclipirea de moment.

Dacă Jack Miller își dorește să câștige încă de la prima cursă alături de echipa Ducati de uzină, el va trebui să lucreze puțin la constanță, căci, Yamaha arată și ea mult mai bine decât anul, ori, echipa din Iwata are doi piloți de uzină care oricând pot câștiga GP-uri, dar și doi piloți de client, care, la rândul lor pot cuceri cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere.

Yamaha a dezvoltat o motocicletă mai bună decât în ultimele cinci sezoane

Un fapt dovedit încă din teste. Ambii piloți de uzină, Maverick Vinales și Fabio Quartararo, dar și piloții Petronas SRT, Valentino Rossi și Franco Morbidelli, au vorbit doar în termeni laudativi despre noua motocicletă Yamaha. Din păcate, Morbidelli nu va avea parte în timpul sezonului de specificația 2021, dar, fără îndoială, italianul va găsi o cale să se descurce la fel de bine ca anul trecut.

În testele din Qatar, Yamaha a impresionat prin constanță, dar, nu este prima oară când Yamaha arată foarte bine în teste și apoi eșuează lamentabil. După titlul lui Jorge Lorenzo din 2015, echipa din Iwata își caută în continuare gloria supremă. Poate că în 2021, gloria va reveni în gruparea japonezilor, dar, cu siguranță, duelul va fi cu Ducati.

Pol Espargaro – Un jolly joker de luat în seamă 

Fără îndoială, cea mai frumoasă prestație din testele din Qatar a venit din partea lui Pol Espargaro. În afară de Marc Marquez, prea puțini piloți au reușit să se adapteze la echipa de uzină în ultimii cinci ani. Se pare că Pol Espargaro s-a descurcat de minune. Constanța rezultatelor sale, îl fac, din nou, un candidat serios pentru clasări constante în top cinci, la fel ca în 2020.

Dacă Marc Marquez va reveni la o formă rezonabilă, a doua jumătate a sezonului ar putea sta sub dominația pilotului spaniol. Dar, înainte ca Marc Marquez să învingă plutonul, el va trebui să-l bată pe Pol Espargaro, iar noul recrut al celor de la Honda pare să fie foarte solid în 2021.

Aprilia – Un pas înainte

O altă surpriză plăcută a fost evoluția celor de la Aprilia. Aleix Espargaro a încercat diferite setări și a fost constante acolo sus. Gruparea din Noale are din păcate un singur mare defect. Nu are doi piloți de nivelul lui Espargaro. Momentan, echipa italiană pare să fi făcut saltul cel mai important din punct de vedere valoric, dar, momentul adevărului va veni abia în prima etapă, în Qatar.

Espargaro pare pregătit, la fel ca întotdeauna, să se bată de la egal la egal cu greii clasei mari. Poate ar fi momentul ca Aleix să fie răsplătit pentru întreaga sa răbdare și pentru întregul efort depus de-a lungul anilor alături de Aprilia. Totodată, ar fi momentul ideal ca Aprilia să închidă definitiv gura criticilor care îi vedeau ca pe un eșec total.

Suzuki – regres sau sandbagging?

Nimeni nu știe cu adevărat care este ritmul real de cursă al celor de la Suzuki. În teste, Joan Mir și Alex Rins au reușit să intre în top zece, dar, prezența lor s-a rezumat la a fi în zona locurilor șapte-opt. Echipa campioană are o problemă serioasă. Plecarea lui Davide Brivio în Formula 1, ori, se știe, carismaticul strateg italian a tras după el întregul proiect Suzuki.

Dacă există viață acolo la vârf după Brivio, rămâne de văzut. Ritmul celor de la Suzuki a fost inconcludent în Qatar, dar, pentru moment, Suzuki a fost net depășită de Honda și aproape egalată de Aprilia. Din fericire, testele nu sunt bonificate cu puncte în clasamentul general și astfel, poate totul a fost doar o încercare de ascundere a potențialului real al motocicletei. Cu siguranță, răspunsul la această dilemă îl vom afla în Qatar.

KTM – Marea dezamăgire

După ce sezonul trecut au fost aproape de a cuceri titlul mondial la constructori, KTM pare să fie cu un pas în spatele concurenței. Cele trei victorii obținute de Miguel Oliveira și Brad Binder par, cel puțin pentru moment, improbabil de repetat. Cu toate acestea, echipa austriacă a fost recunoscută pentru capacitatea de a găsi soluții de moment care să îi aducă în frunte.

Anul acesta, în mod normal, KTM ar trebui să continue avântul înspre fruntea clasei MotoGP. Doi piloți de mare talent, Brad Binder și Miguel Oliveira vor fi la echipa de uzină, iar nici Tech3 nu are piloți de lepădat, în persoanele lui Danilo Petrucci și Iker Lecuona. Cu siguranță, KTM are de lucru, căci ritmul etalat în teste este mai mult decât modest. Este submediocru.

Valentino Rossi – Între optimism absurd și speranțe false

Italianul va fi prezent la startul celui de-al 22-lea sezon la clasa regină. Mutarea la Petronas pare să fie singura variantă logică care să-l țină în viață pentru moment. La cei 42 de ani împliniți acum o lună, Rossi nu mai este același pilot de odinioară. Acest fapt a fost reflectat și în testele din Qatar.

Chiar dacă legendarul pilot italian și-a etalat veșnicul optimism, rezultatele nu stau de partea sa. Per total, Rossi s-a clasat abia pe 11 în clasamentul cumulat. Sigur, pilotul echipei Petronas SRT nu a excelat niciodată în ritm de tururi rapide, dar, nu pare să fie prea aproape de fruntașii grilei.

Astfel, dacă acest ritm va fi transpus și în curse, în mod normal, retragerea va fi anunțată în vară, chiar dacă aceasta trebuia anunțată de multă vreme. Dintre a vedea un Valentino Rossi concurând doar de dragul de a concura și a îl vedea ocupându-se de echipa sa, Sky VR46, parcă varianta a doua parte mai frumoasă și mai demnă pentru o asemenea legendă a motomondialului.

Sursa: GP24
Photocredit: Ducati
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version