Home Breaking News WEC: Toyota #7 primește prima victorie a “Super Season” la Fuji

WEC: Toyota #7 primește prima victorie a “Super Season” la Fuji

Vizualizări: 30795

Toyota a obținut o altă victorie dominantă a FIA World Endurance Championship la Fuji, Japonia. Kamui Kobayashi, Mike Conway și Jose Maria Lopez câștigând prima victorie din sezonul 2018/19.

Dupa ce a pierdut pole-position de sambata, echipajul #7 a raspuns in mod oficial cu o victorie de 11 secunde in fata de sora #8 TS050 Hybrid de Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima si Fernando Alonso.

Marchează prima victorie a lui Kobayashi și a lui Conway de la cursa Fuji din 2016, precum și prima victorie din seria pentru Lopez.

Cele două Toyota au fost din nou într-o ligă proprie, cu cele mai bune LMP1-uri non-hibride – # 1 Rebellion R-13 împărțit de Andre Lotterer, Neel Jani și Bruno Senna, terminându-se pe o a treia poziție la o distanță de 4 tururi.

Din poziția a opta pe grilă, Toyota #7, începută de Kobayashi, a reușit să ajungă pe locul doi în spatele mașinii #8 care a început pe poziția pole la sfârșitul celui de-al doilea tur pe o pistă umedă.

O primă oprire în afara primei etape a stabilit echipajul #7 pentru a prelua comanda atunci când o puncție a anvelopei pentru MR Racing Ferrari a scuipat resturile de pe linia principală și a scos mașina de siguranță după 30 de minute.

Nakajima a reusit sa faca o oprire la box cu Toyota #8, chiar inainte de inchiderea linea boxelor, venind in spatele lui Kobayashi, care a moștenit un avantaj de cinci secunde când ambii bărbați și-au făcut a doua oprire pentru a trece la anvelope slick.

Buemi a reușit să-l prindă pe Kobayashi în a treia oră după preluarea de la Nakajima, dar nu a reușit să treacă înainte ca Kobayashi să-și facă oprirea pentru a face o schimbare pilot cu Conway.

Conway și-a extins avantajul la 20 de secunde, în timp ce mașina a optat pentru a lupta cu echilibrul în timpul întoarcerii lui Alons

o la volan, ceea ce a dus la o schimbare a caroseriei spate atunci când spaniolul a schimbat pilotarea cu Nakajima în cea mai penultimă oră.

Lopez a preluat numărul 7 în această etapă, menținând conducerea pe care a construit-o Conway, înainte ca Kobayashi să se întoarcă în cabina de pilotaj pentru etapa finală pentru a lua steagul carouri.

Rebeliunea a iesit in top in lupta sa impotriva SMP Racing pentru a termina ca top privateer, desi echipa rusa a avut o margine decisiva in prima ora umeda.

Jenson Button a condus chiar pe primul loc după primele 60 de minute, datorită faptului că a făcut primul său pitstop foarte târziu în #11 BR Engineering BR1, înainte de a cădea în mod inevitabil în spatele de amebele masini Toyotas. Dar pendulul se întoarse înapoi către Rebeliune, când pista sa uscat, iar la sfârșitul celei de-a doua ore, mașina a fost stabilită pe locul al treilea, abandonându-se în cea de-a treia oră.

Vânătoarea de podium SMP sa încheiat atunci când mașina #11 împărtășită de Button, Vitaly Petrov și Mikhail Aleshin a lovit probleme în cea mai penultima oră și a petrecut 12 minute în garaj înainte de a reveni pe locul al patrulea, cu 11 tururi în jos.

Ambele intrări #3 Rebellion și #17 SMP s-au retras. Gustavo Menezes a prăbușit mașina de la #3, ieșind din Turn 1 sub mașina de siguranță, în timp ce numărul #17 sa oprit pe pistă târziu, după ce a pierdut deja teren când o roată sa despărțit de mașină.

Singarul ENSO CLM P1 / 01 al echipei ByKOLLES sa aflat pe locul al cincilea după ce a luptat cu probleme turbo pentru o mare parte din cursa, în timp ce DragonSpeed ​​BR1 sa retras din locul patru în ultima parte a cursei.

Jackie Chan DC Racing domină LMP2

Clasa LMP2 a fost din nou dominată de Jackie Chan DC Racing, în timp ce echipajul all-malaysian al lui Jazeman Jaafar, Weiron Tan și Nabil Jeffri au venit pentruprimă victoria de clasă a sezonului.

Ambele automobile Jota-Sport DCR Oreca au beneficiat de pittinguri chiar înainte de închiderea pitlanei și au primit un tampon confortabil de către cei mai apropiați rivali TDS Racing când Matthieu Vaxiviere sa întors în a doua oră.

Jaafar, Tan și Jeffri au condus mașina sorei # 38 a lui Ho-Pin Tung, Stephane Richelmi și Gabriel Aubry printr-un avantaj de 26 de secunde, cu # 36 Signatech Alpine recuperând dintr-o mișcare devreme cursa de Nicolas Lapierre și revendicând a treia poziție în clasa LMP2.

DragonSpeed ​​Oreca, care a pornit de la pole position, a rezistat unei curse de coșmar, Anthony Davidson alunecând ordinea în primele etape, înainte ca orice speranțe de un podium de primă clasă să fie încheiate de o călătorie lungă până la garaj târziu în cursă.

Ferrari sparge inima si ofera Porsche victoriei la clasa GTE.

Porsche a venit pentru o victorie improbabilă în clasamentul GTE Pro, iar Kevin Estre și Michael Christensen și-au extins avantajul cu a-doua victorie a sezonului în #92 911 RSR.

Dar victoria lor a venit ca urmare a #71 Ferrari  de echipei AF Corse pilotat de Sam Bird și Davide Rigon suferă o puncție pneu în penultima oră, atunci când sa bucurat de un avantaj de 13 secunde.

Dupa ce situatia masinii de siguranta in prima parte a cursei a inlocuit comanda, a fost BMW#82 impartasit de Antonio Felix da Costa si Tom Blomqvist care a avut un avantaj net, dar in timp ce cursa a progresat a devenit clar ca M8 nu are ritmul pentru a câștiga, alunecând în spatele atât Ferrari #71, cât și Porsche #92 în cea de-a patra oră a cursei. Dar brandul german a avut loc pe locul doi, chiar inaintea liderului Ford GT de Harry Tincknell si Andy Priaulx.

James Calado și Alessandro Pier Guidi au ocupat locul patru pentru Ferrari în #51 488 GTE, având de asemenea o puncție a anvelopei chiar înainte de prima mașină de siguranță și scăpând în spatele câmpului de clasă.

Aston Martin nu a reușit din nou să-și transforme promisiunea de calificare într-un rezultat puternic al competiției, perechea de GTE-uri Vantage pierzând poziții după ce a fost prinsă de mașina de siguranță care a ieșit atât de devreme în cursa și a ajuns pe locul șapte și nouă.

Porsche a făcut o victorie curată de victorii în GTE, deoarece Proiectul 1 a câștigat prima sa victorie în clasamentul AM în WEC.

Jorg Bergmeister, Egidio Perfetti și Patrick Lindsey au intrat într-o întâlnire haotică pentru a se bucura de onoruri în fața #88 Dempsey-Proton Porsche împărtășite de Matteo Cairoli, Satoshi Hoshino și Giorgio Roda.

Cairoli a prins și a trecut #90 TF Sport Aston Martin în ultima jumătate de oră pentru a ocupa locul al doilea, deși mașina a avut un avantaj considerabil la capul clasei până când Roda a preluat volanul pentru ultima parte a cursă.

WEC: Toyota #7 primește prima victorie a "Super Season" la Fuji

 

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version